كلمة منفعة
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

خلاص قررت أكلم الشيطان !!!!!!!!!!!!!!!!

خلاص قررت أكلم الشيطان !!!!!!!!!!!!!!!! Empty خلاص قررت أكلم الشيطان !!!!!!!!!!!!!!!!

مُساهمة  minagou الإثنين أكتوبر 18, 2010 12:34 pm

خلاص قررت أكلم الشيطان !!!!!!!!!!!!!!!!

<blockquote>خلاص قررت أتكلم مع الشيطانفى مرة كنت قاعد زعلان وبقول ربنا عمل علشانى كتير انا لازم أعمل إى حاجه علشان ارضيهفقررت اتكلم مع الشيطانبص ياشيطان انت صاحبى وانت عارف انى مش بااخر ليك طلبمديلك جسدى وقلبى وفكرى بس بردوربنا بيعمل علشانى كتير ممكن اديله 5دقائق كل يومفقالى الشيطان عاوز تعمل فيهم ايهقلتله بص هصلى وهقرا ايه واحده فى الانجيلوهبقا زى ماانا معاك بقلبى ووقتى وعقلى وجسدىولا هصوم ولاهروح الكنيسة وهفضل اوقع الناس فى بعضيهاقالى الشيطان طب وليهانت يعنى عايز ترضى ربنا طب مانا كمان عاوز ارضيك لانى بحبك ومش هزعلكبس ايه رأيك متبطل الخطيةفقلتله انت عاوزنى ابطل الخطيةمش ممكن مستحيلفقالى الشيطان ديه احسن حاجه تفر ح قلب ربنافقلت للشيطان بس فى خطية بحبها اوى ومش عاوز ابطلهاياه ياه ابطل الخطيةفقالى الشيطان انا اللى بساعدك تحب الخطيةمش هخليك تانى خالص تحب الخطية وهخليك تبطل كل خطيةأنا قلتله خلاص متفقين وخدت الشيطان بالحضن وقلتله يعنى مش هتزعل منىفقالى الشيطان ازاى انا بحبك ده انت ابنىومشى الشيطانوابن الشيطان الصغير بيسال باباه الشيطان الكبيرازاى يابابا هتسيبوه يبطل الخطيةفرد الشيطان على ابنه انت لسه صغير ياابنىفيه خطية بتبقا مستخبيةهو لما يبطل خداع ولا يبطل السجاير ولايبطل الشتيمة والحلفان كده هيبقا بطل الخطيةههعهعههعهعههعههعكده هيبقا اتنقل ياعبيط للذاتيةهيقول انا بقيت ملاك انا مفيش زى انسان ويعيش فرحان عايش بالكبرياء وبعدها هيتكسرويرجع بالمرحلة الاولىللخطية ويبقا كمان فى المرحلة التانيةلكن لو كان صلى وقرا آيةكان فى مرة لازم هيحس بحب يسوعومرة تانية يحس بتعزية واشعرفنامش ممكن فى مره يغلط بلسانه ويقول لالهه اغفرلى كل خطيةوانت عارف ياابليس ياابنىربنا عايز يغفر كل خطيةمانت عارف ازاى بيحبهومستنى يستجبلهوانهارده الاية ممكن يبقوا ايتين وشوية شوية يقولك ارنم ترنيمةيبقا ازى الحال انت عارف ياابليس ياابنىربنا ده سريع فى التغيير وعليه حضن خطير وليه قدرة يفتح العنينولا ماسكة ايده اللى فيها المساميرال يصلى 5 دقائق ويقرا فى الانجيلده مكتوبكلمة الله لاترجع اليه فارغةوكمان مكتوبكلمة الله حية و فعالة و امضى من كل سيف ذي حدينوالروح القدس يستخدم كلمة الله لكي ينزع منا الأعمال الشريرة و ليثمر فينا الأعمال الصالحة .لا تفشل الله يقف إلى جانبك هو أحبك و أرسل ابنه يسوع المسيح ليموت عنك، لا تستمع لكلام إبليس ولا تصدقه هو كذاب و أبو الكذاب ( يوحنا 8: 44اقترب من الله و افتح كلمته و اسمعه يتحدث إليك اقترب من ربناقله كلمة واحده واقرا اية واحده بس كل يوم قله بس محتاج منك هديهقله اسكب روحك فيا قله ادينى حياهقله افتح عنيا قله امسك ايدياقله لو بجد انت اله حى عرفنى انك حى قله حسسنى بيكقله مش بحبك او مش عارف احبك قله يارب متقولش غير كلمة ياربقوله يارب قوم نفسى وسلوك ابعدنى عن طريق الشيطان اغفر ليا خطيتى قوله ياااااااااربلا يوجد حب مثل حب السيد المسيح </blockquote>[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

minagou
Admin

المساهمات : 1035

http://kelmetmanfa3a.forumaction.net